dotXS, it's personal

Mooie prestaties, grote ambities en trouwe klanten
dotXS bestaat nu ongeveer 6 jaar en mag serieuze opdrachtgevers tot haar klantenbestand rekenen. “Een trouw klantenbestand”, zo vertelt Mark. “Iedereen zegt vanzelfsprekend ‘betrokken’ te zijn, maar alleen wanneer je dit in de praktijk bewijst, bouw je een vertrouwensrelatie met je klanten op en dat is waar wij het voor doen!” Eigenaars van dotXS zijn Mark Hiemstra en Dennis Hadderingh. Beide ondernemers van het snel groeiende bedrijf hebben een ervaring van ruim 12 jaar opgebouwd binnen de ICT-branche. “We investeren veel in ontwikkeling en innovatie en dat zie je terug in onze resultaten, zowel bij onze automatiseringstak als bij internet en hosting. Je ziet dat organisaties in onze branche het alleen redden als ze hoge kwaliteit en uitstekende service leveren. Bedrijven waar dat niet haalbaar is zullen uiteindelijk verdwijnen”, is de overtuiging van Dennis. dotXS volgt nog steeds een stijgende lijn, groeit uit haar voegen en is hard op weg om een speler van formaat te worden in de regio. Dennis en Mark onderzoeken op dit moment de mogelijkheden een eigen pand te bouwen om de huidige groei te kunnen opvangen en ruimte te creëren voor verdere groei in de toekomst.

Onze manier van werken verandert

De wereld om ons heen verandert snel. We gaan ervan uit dat mensen en bedrijven op ieder moment en overal bereikbaar zijn. Kon je een paar jaar geleden nog wel een dag zonder internet, vandaag breekt er paniek uit als we langer dan een uur niet online kunnen. Processen lopen vast, informatie is niet meer beschikbaar en klanten kunnen ons niet optimaal bereiken. Die onbereikbaarheid kunnen we ons niet meer permitteren. Een ander aspect is dat met slimme oplossingen vaak veel efficiënter gewerkt kan worden. Veel bedrijfsprocessen zijn tegenwoordig al met elkaar verbonden, waar deze vroeger los naast elkaar bestonden. Dat vraagt om transparante, naadloze en vooral ook veilige oplossingen. Niet in de laatste plaats omdat we er steeds meer aan wennen dat ook bedrijfsinformatie en –processen overal toegankelijk moeten kunnen zijn. Of dat nu op kantoor is, thuis, of zelfs onderweg.

Alle oplossingen en kennis onder één dak

Optimale oplossingen bereik je wanneer je er voor kiest om met één partij samen te werken, een versnippering van diensten bij verschillende aanbieders levert namelijk vaak problemen op. Niet verrassend, want dit betekent vanzelfsprekend ook een versnippering van kennis.
Niets is meer frustrerend dan bij een ICT-probleem van het kastje naar de muur te worden gestuurd en verantwoordelijkheden doorgeschoven te zien worden. “Bij dotXS hebben we daarom alle oplossingen, diensten en kennis gebundeld, zodat de klant slechts één aanspreekpunt heeft. Dat maakt zijn of haar ICT-omgeving overzichtelijk en transparant en de service persoonlijk. Dat betekent dat onze klanten bij ons terecht kunnen voor zowel automatisering als hosting en internet. Op deze schaalgrootte en op dit niveau, zie je dat niet veel in het MKB. Daarin zijn we dus vrij uniek.”, aldus Mark Hiemstra. “Als gedreven ondernemers zijn we in staat om, vanuit onze eigen ervaring met ondernemen, echt met onze klanten mee te denken en indien nodig oplossingen op maat voor hen te ontwikkelen. Het is niet voor niets dat we bekend staan als een door kennis gedreven en innovatieve organisatie en daar zijn we met recht trots op!”, vult Dennis Hadderingh enthousiast aan.

Het visitekaartje van Ede

‘Het visitekaartje van Ede’, zo mag CineMec zich door haar opvallende locatie eigenlijk wel noemen. Door de rode blokken in de geluidswal wordt je eerste blik gekleurd wanneer je Ede binnen rijdt. CineMec is de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot een multifunctionele en toonaangevende locatie voor film, events en congressen. Het in 2009 gebouwde ExpoTheater heeft CineMec daarbij weer nieuwe mogelijkheden geboden. In deze zaal met 1030 stoelen worden 3D films vertoond, maar de zaal wordt ook gebruikt als theater- zaal waar grote live shows en congressen plaatsvinden. In de ruime foyers is meer dan voldoende ruimte voor lunches, diners of zelfs om te dienen als beursvloer. Kortom; CineMec is verrassend veelzijdig!

Veilig en flexibel

En die veelzijdigheid vraagt om een flexibele en betrouwbare ICT-omgeving. Daar komt veel bij kijken en dat is de reden waarom CineMec al jaren samenwerkt met dotXS, eveneens uit Ede. Voor die zo belangrijke flexibiliteit heeft dotXS ondermeer een nieuw draadloos netwerk bij CineMec geïnstalleerd. Dit netwerk wordt gebruikt voor en door klanten. Om draadloos kaartjes te scannen bij de entree van een congres of filmvoorstelling bijvoorbeeld. Ook klanten kunnen toegang tot dit netwerk krijgen. Op maat, veilig en volledig beheersbaar door CineMec. Daarnaast worden de internetverbindingen van CineMec door dotXS beheerd. Veiligheid staat voorop bij het online bestellen van tickets en voor de diensten van de Belbios. Daarvoor is een goede ingang nodig en dotXS heeft ervoor gezorgd dat die op een veilige manier tot stand komt. Voor zowel de klanten als voor CineMec. Kortom, dotXS helpt bij de zorg voor het volledige netwerk van CineMec en draagt op deze manier bij aan het waarborgen van de continuïteit van de organisatie.l

De smaak van Essensor

Dat lekkere toetje dat nieuw in de supermarkt ligt, is voordat het op de markt kwam uitgebreid getest. En de kans is groot dat die test in Ede heeft plaatsgevonden, bij Essensor. Dit is het bedrijf dat voor veel grote Nederlandse, en zelfs buitenlandse, levensmiddelen-bedrijven testen verricht op het gebied van geuren, kleuren, smaken, en gebruiksgemak. En voor die tests werkt Essensor met een bestand van duizenden panelleden.

Dit jaar verhuisde Essensor naar een prachtig nieuw kantorenpand aan de Rubensstraat, vlakbij de afslag A12-Ede en pal tegenover CineMec. dotXS richtte daar een nieuwe serverruimte in met een server rack en een volledig draadloos netwerk. Hiervoor werden alle servers opnieuw geconfigureerd. Ellen Scheffers van Essensor vertelt: “Omdat de zaken, ook bij een verhuizing, gewoon door moeten gaan, hadden wij met grote spoed een dataverbinding nodig. dotXS heeft dat heel snel kunnen opleveren. Bovendien bedachten ze een tussenoplossing voor onze internetverbinding zodat we op ieder moment bereikbaar bleven. Belangrijk, niet alleen voor onze klanten, maar ook voor al die duizenden panelleden!” Essensor proefde zo dat dotXS net even een stapje verder gaat in haar dienstverlening.



www.dotxs.nl